1 – למה משטרה
אינדינגב הוא התכנסות גדולה של בני
אדם ומאז ארועי פסטיבל ערד אנחנו רואים יותר ויותר הוראות בטיחות בשטח ודאגה
לבטחון האזרחים. באופן כללי וכסוציאליסט
אני מכיר בחשיבות ההסדרה של תקני בטיחות. באינדינגב קימות כמה שכבות הסדרה.
לפסטיבל יש צוות מתנדבים ענק המסדיר את הנקיון ומסתובב בין האוהלים לוודא שהחוגגים
נהנים. ההסדרה מדהימה ועל כל שאלה יש תשובה מהירה. ה/מתחם מואר ומוסדר אם גם מאד
מאד מאד צפוף. המשתתפים ממושמעים ושועים לבקשות המתנדבים ונעזרים בהם אז למה צריך
משטרה? כי המשטרה היא מקור הסמכות והשכבה העליונה של ההסדרה. מכאן ועד הוצאה
של מליוני שקלים על תשלום למשטרה המרחק גדול. אנו משלמים על אבטחתנו מיסים. לעניות
דעתי כל הפעולות של המשטרה צריכות להיות ממומנות מתקציב המדינה כולל השמחות שלנו. אבל
כאן, אנו משלמים אקסטרה על פעולה שהיא נורמטיבית לחלוטין. זהו מקרה שבו המודל
הקפיטליסטי משתלט על המרחב הציבורי.
2 – למה המשתתפים
באינדינגב כ"כ נעבכים
עשרות אלפי משתתפים הגיעו כבר
לאינדינגב. כולם התנהגו יפה, עישנו שתו ישנו ולא הלכו מכות כי הם כאן להנות ממוזיקה
שאף אחד לא מכיר. אז איפה הם כשהפסטיבל נסגר? הם בבית כי הם כבר רגילים לשרירות
המשטרה ולכוחנות שבה היא מנהלת את חייהם. הם הרי היו בצד השני של הכח הזה במהלך
שירותם הצבאי ושתקו אז מה להם להתערב בגועל נפש הזה בחייהם האזרחיים. שהרשויות
יפתרו לנו גם את זה. משתתפי האינדינגב אינם פורעי חוק וימשיכו להיות כאלו כל
חייהם. במובן זה מערכת החינוך וההסללה של מדינת ישראל הצליחה ובגדול.
3 – למה האמנים כבר
לא אינדי
בכדי למשוך אנשים לפסטיבל מביאה
ההנהלה בכל שנה מספר הולך וגדל של אמנים ידועים המקבלים את הבמה המרכזית וכמובן
כאלו שאכן מיוצגים היטב ע"י משרד. יש בפסטיבל אמנים רבים שלא שמעת ולא תשמע
לעולם. להקות אקלקטיות שלא יקבלו במה בשום מקום אחר אבל הלו זו בדיוק מטרת
הפסטיבל, להציג דברים אחרים ולא ידועים. אז למה גם האמנים האלו אינם מהפכנים? כי
גם הם מראה של המדינה שאינה מבחינה בין טוב ורע ואינה מעריכה את השונות שאמנים אלו
מיצגים. גם האמנים לא ממש מאמינים שהם שונים ומיצגים את הטוב שבאדם.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה