יום ראשון, 14 בפברואר 2010

כור אטומי בטוח זה לא אוקסימורון


אוקסימורון הוא משפט האומר דבר והיפוכו. כור אטומי תמיד נשמע לי מסוכן אך... מה אם היו מספרים לכם ששיקולים של אנשי צבא הם אלו שקבעו שכורים אטומיים בעולם היום הם מסוכנים? ואם היו מוסיפים לזה שבגלל שכבר פיתחו את הכורים המסוכנים ואפילו הוכיחו שהם מסוכנים באי שלושת המילים ובצ'רנוביל החליטו לבטל את כל תכניות המחקר האטומי כולל זו הבטוחה?
אתם בטח חושבים שאני מדבר על קונספירציה חדשה ובכן זו אכן קונספירציה אך מטעמי טיפשות וצרות עין ולא מרוע לב.
גשו לאתר הנ"ל ונסו להבין את מה שכתוב שם או יותר טוב צפו בסרטון הזה. זהו כור אטומי המופעל על תוריום. יעיל פי 100 עד 300 מכורי אורניום, בטוח מאד לשימוש, שאינו מייצר חומר המתאים לפצצה אטומית וגם כמעט לא משאיר שאריות רדיואקטיוויות.
זה כמובן נשמע הזוי לחלוטין אך זו אמת הנשענת על עשרות שנות מחקר ועל כור שעבד במשך 5 שנים. הכור עד כדי כך בטוח שהעובדים בו יכלו לכבות אותו ביום שישי ולחזור ביום שני לעבודה (ככה זה אצל הגויים) ולהדליק אותו שוב. כור אורניום דורש כמה שאני זוכר תהליך כיבוי של 5 ימים ולהדליק אותו חזרה זה כבר סיפור אחר.
אז למה קברו את המחקר? כי כור תוריום אינו מייצר חומר לפצצה אטומית ובשנות החמישים מרוץ החימוש היה בעיצומו ואז באו התאונות וסתמו את הגולל על כל טכנולוגיה אטומית.
מדען גרעין אחד מספר שבכל שנות לימודיו עד לדוקטורט הוא שמע על כורי תוריום פעם אחת כמידע שולי בשיעור אחד בהערה של 10 דקות.
אז כמה תוריום יש בעולם? המון. בסדרי גודל יותר מאורניום. ואפילו יש תוריום מוכן לשימוש בארצות הברית שיספיק לעשרות שנים. ולמה אין כור כזה בשום מקום? כי כשיש טכנולוגיה עובדת, קשה מאד להכניס טכנולוגיה חדשה במיוחד אם התעשיה מוגדרת מסוכנת.
חבל אבל העולם לפעמים קצת משתגע.
והנה עוד קצת מידע.

אין תגובות:

 
Locations of visitors to this page